Tartalom
A KID vékony kliens a magyaron kívül még angol nyelven is használható, melyek tetszés szerint kiválaszthatóak.
Indítsa el a KID vékony kliens programot! A megjelenő bejelentkező képernyő alsó részén található nemzeti színű ikonok segítségével választhatja ki a KID vékony kliens által használt nyelvet.
A KID vékony kliens lehetőséget ad arra, hogy egy felhasználó több ügyfél adatait kezelje. Ebben az esetben a felhasználónak a bejelentkezéskor ki kell választania a kívánt ügyfelet. A használat során mindig csak a kiválasztott ügyfél azon adatait fogja látni, amelyekhez jogosultságot kapott.
Lépjen be a KID vékony kliens programba! A megjelenő bejelentkező képernyőn töltse ki a megfelelő mezőket, majd kattintson a 'Bejelentkezés' gombra. Ha Ön több ügyfél adatait is kezelheti, akkor az ügyfél kiválasztasára szolgáló képernyő jelenik meg. Válassza ki a kívánt ügyfelet és kattintson a 'Rendben' gombra! Ha Ön csak egy ügyfél adatait kezelheti, akkor a bejelentkezés után rögtön a főképernyő fog megjelenni.
Ebben a menüpontban egy adott napra vonatkozó számlakivonat lekérésére van lehetősége.
A képernyõ tetején lévõ menüben válassza ki az Információkérés menüpontot! A megjelenő almenüből kattintson a 'Számlakivonat' menüpontra!
Ekkor megjelenik a dátumbekérõ ablak. Itt kell megadnia, hogy melyik napra vonatkozó számlakivonatot szeretné látni. A dátumot év/hónap/nap formában, számjegyekkel kell megadnia. Hibás vagy nem valós dátum megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
A dátum megadása után megjelenik egy lista az aznap készült kivonatokról. Itt kiválasztva a kivonat típusát, megjelenik a kért kivonat. Az adattartalom kivonat típusonként különböző, jellemzően egy vagy több ún. összegfokozatot tartalmaz és azokon belül következnek a tranzakció egy táblázatban. Az összegfokozat egy szempontot jelent ami szerint csoportosítást, összesítést végez a KELER. Ez lehet pl. számlaszám, devizanem, számlatípus stb. 'A kivonat idõpontja' feliratú mezõben a program jelzi a kivonat készítésének idõpontját.
Ebben a menüpontban kérheti le aktuális számlaegyenlegeit (Forint számlák egyenlege, deviza számlák egyenlege illetve itt érhető el az aktuális Kollaterál pozíció is).
A képernyõ tetején lévõ menüsorban kattintson az 'Információkérés/Számlaegyenleg' menüpontra, majd a megjelenő menüpontok közül válassza a 'Pénzszámla egyenleg megnézése' pontot.
Ekkor a képernyő jobboldalán megjelenik az egyenleg letöltésének idõpontja, alatta pedig a PVR számlák egyenlegei.
A képernyõ tetején lévõ menüsorban kattintson az 'Információkérés/Számlaegyenleg' menüpontra, majd a megjelenő menüpontok közül válassza a 'DNR egyenleg megnézése' pontot.
Ekkor a képernyő jobboldalán megjelenik az egyenleg letöltésének idõpontja, alatta a devizanemenkénti egyenlegek, majd egy táblázatban a DNR számlák egyenlegei.
A képernyõ tetején lévõ menüsorban kattintson az 'Információkérés/Számlaegyenleg' menüpontra, majd a megjelenő menüpontok közül válassza az 'Aktuális KM pozíció' pontot.
Ekkor a képernyő jobboldalán megjelenik az adat letöltésének idõpontja, alatta pedig az összesített kollaterál értékek kollaterál jogcímenként. Egy adott jogcímen belül szegregáció típusonként összesítve látjuk a kollaterál pozíciót, a szegregáció típusát kiválasztva megkapjuk az aktuális kollaterál pozíciónkat (az adott jogcímhez és az adott szegregáció típushoz tartozóan)
Ezalatt a menüpont alatt a PVR számláiról nyerhet napi adatokat. A következő lekérdezések vannak: Várható jóváírások, Várható terhelések, Sorbanálló tételek, GIRO jóváírások.
A képernyõ tetején lévõ menüben válassza ki az 'Információkérés/Napi Batch tételek' menüpontot! A megjelenő almenüben válassza ki a kívánt lekérdezést!
Ekkor megjelennek a kért tranzakciók számlánként csoportosítva vagy egy üzenet, ha nincs adat aznapra.
Ebben a menüpontban lekérheti a KELER-től érkező üzeneteket.
A képernyõ tetején lévõ menüsorban kattintson az 'Információkérés/Beérkezett üzenetek' menüpontra, majd az üzenet típusát és a dátumot kell megadni. A 'Rendben' gomb megnyomása után egy táblázatban megjelennek a kért üzenetek, időpont szerint rendezve. Az üzenet lehet megbízási tétel státusza, partner megbízási tétel, tájékoztató üzenet vagy hirdetmény a KELER-től, értesítés a feldolgozási sorok állapotáról, üzemmódváltásról, tag státuszának változásáról, illetve notice típusú (KELER belső rendszertől érkező).
Adott napra vonatkozó kollaterál beszámítási értékek lekérésére van lehetősége ebben a menüpontban.
A képernyõ tetején lévõ menüben válassza ki az 'Információkérés' menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a 'Kollaterál értékek' menüpontra!
Ekkor megjelennek az aznapra érvényes kollaterál értékek három csoportra osztva. Az értékpapírok kollaterál értéke a képernyő felső részén található gombra kattintva érhető el, utána az értékpapírt ISIN-t kell megadni, hogy megjelenjenek a jogcímenkénti értékek.
A devizák kollaterál értékéhez először a devizanemet kell kiválasztani, ezután láthatók is a kollaterál értékek jogcímenként.
A bankgaranciák kollaterál értékének megnézéséhez a képernyő aljára kell kattintani.
A megbízásokat (tranzakciókat) a vékony kliens csomagokban kezeli (a vastag klienshez hasonlóan). Csomagokat lehet aláírni, beküldeni. Egy csomag egy vagy több megbízási tételt tartalmazhat, csak olyan tételek kerülhetnek egy csomagba amelyeknek fejlécadatai azonosak. A felhasználók a csomagokat csomagnévvel azonosítják.
Egy új megbízási tétel rögzítésének befejezésekor a program a felhasználó számára felajánl egy listát az összes olyan csomagról, amelybe az új tétel elhelyezhető: pl. azonos a terhelendő számlaszám. A felhasználó a már meglévő csomagok valamelyikébe történő szortírozás helyett választhatja az "Új csomag" opciót is, amikor a berögzített tétele egy teljesen új csomagot hoz létre. Ez lehetőséget ad a felhasználóknak arra, hogy a tételek csomagokba szortírozásába már a rögzítés pillanatában beleszóljanak. Új csomag létrehozása esetén a felhasználó azonnal megadhatja a létrehozandó csomag megnevezését is.
A képernyõ tetején lévõ menüben a 'Megbízások' menüpontra kattintva az 'Új megbízás felvétele' almenüben jelennek meg a választható megbízástípusok. Kattintson a kívánt megbízástípusra!
A kiválasztott megbízás űrlapja megjelenik a képernyõ jobb oldalán. Az űrlap kitöltésében segítségére lehet a lap alján található gombok közül a Sablonok feliratú gomb. Rákattintva a megjelenõ táblázatból kiválaszthatja, hogy melyik sablon tartalmát töltse be. A megbízás kitöltése után kattintson 'Rendben' gombra. Ekkor lefut a megbízás ellenõrzése. Ha talál formai vagy tartalmi hibát, akkor az űrlap fölött megjelenik a hibák listáját tartalmazó táblázat, mely alapján a hibákat Ön javítani tudja. Helyes adatok esetén a megbízás tárolódik. Az ablakban megjelenik egy üzenet, mely jelzi, hogy a megbízás melyik csomagba került. Ha még nincs megfelelõ csomag, akkor létrehozza a megbízás fejlécében lévõ adatoknak megfelelõen. Azoknál a megbízástípusoknál, amelyeknél egy csomagban egynél több megbízás lehet, az üzenet alatt lévõ gombra kattintva az üres űrlap jelenik meg újra.
Ha a csomagban csak egy megbízás van, akkor rögtön a megbízás jelenik meg. A több megbízást tartalmazó csomagok esetén a csomag adatait láthatja, alatta pedig egy táblázatban a megbízások listáját. A kiválasztott megbízás adatai ezek alá kerülnek. Ha van aláírás a csomagon, az aláírók listája is megjelenik.
A több megbízást tartalmazó csomagok esetében a csomag adatai jelennek meg és ezek módosíthatók. Alattuk egy táblázatban a megbízások listáját láthatja. A módosítani kívánt megbízásra kattintva a táblázat eltűnik és helyén a kiválasztott megbízás jelenik meg. A 'Tétel törlése' gombra kattintva a megbízás törlõdik. Ha a megbízás fejlécének adatait módosítjuk, úgy a megbízás átkerülhet másik csomagba vagy, ha nincs a fejlécadatoknak megfelelõ csomag, akkor új csomag jön létre. Ha a csomagban csak egy megbízás van, akkor rögtön a megbízás jelenik meg és az adatok módosítása elvégezhetõ.
A 'Rendben' gomb megnyomása után ugyanazok a lépések következnek, mint az új megbízás bevitelekor. Fontos! Ebbõl a műveletbõl csak a 'Rendben' vagy a 'Mégsem' gombbal szabad kilépni. Ellenkezõ esetben, a csomag foglalt állapota megmarad és addig nem használhatja más felhasználó, amig Ön ki nem lép a böngészõbõl. Más menüpontra - a 'Segítség'-et kivéve -, linkre, stb. kattintani nem szabad.
A megbízási csomag törlése a csomagban lévõ összes megbízás törlését jelenti.
A megbízási csomag átdátumozásáról, aláírásáról, elküldésérõl külön pont alatt olvashat.
A megbízási csomagok elkészítése után lehetősége van azokat megnézni, módosítani, esetleg törölni. Módosíthatja a csomag elküldésének tervezett dátumát. A megbízási csomagokat alá kell írni a bankba való beküldés elött. Az elkészített megbízásokat "közös területre" teheti, így azok elérhetővé válnak az ügyfélprogram számára. A megbízási csomagokat el kell juttatni a KELER-be. Mindezeket a műveleteket ebben a menüpontban végezheti el.
Válassza ki a 'Megbízások' menüpontot a képernyõ tetején lévõ menüben! A megjelenő almenüben a 'Előkészített megbízások' menüpontra kattintva megjelenik a megbízási csomagok listáját tartalmazó táblázat.
Az elsõ oszlopban egy toll szimbólum jelzi, ha a csomagot már aláírták. A másodikban van a feldolgozás módja, a harmadik oszlopban van a csomag azonosítója, a negyedikben a csomagban lévõ megbízások száma. Az ötödik oszlopban látható az elküldés tervezett dátuma, az utolsó oszlop pedig tartalmazhat egy "közös területen" megjegyzést, amely azt jelzi, hogy az adott megbízás a ügyfélprogramból is kezelhető. Ha bármelyik sorra, azaz bármelyik csomagra rákattint, a táblázatban megjelenik a kiválasztott csomag részletezése. A táblázat alatt található gombok, amint azt a rajtuk lévõ feliratok is jelzik, a csomagokon elvégezhetõ műveletek, melyeket a megfelelõ gombra kattintással lehet kezdeményezni. A csomag átdátumozásáról, a csomag aláírásáról és a csomag elküldésérõl a linkekre kattintva olvashat bõvebben.
Lehetősége van a már előkészített megbízási csomag tervezett elküldési dátumának módosítására.
Válassza ki a képernyő tetején található menüből a 'Megbízások' menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a 'Előkészített megbízások' menüpontra!
Az 'Előkészített megbízások' ablakon a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a csomagok átdátumozását kezdeményezõ gomb. A megbízások listájában jelölje ki a kívánt csomagot, majd kattintson az elõbb említett gombra. Ekkor megjelenik a kiválasztott csomag részletezése és az elküldés tervezett dátuma, amely módosítható. Hibás vagy nem valós dátum esetén a hiba jellegére utaló üzenet jelenik meg. Helyes dátum esetén a csomag azonosítója és a csomagban lévõ összes megbízásban az elküldés tervezett dátuma a módosításnak megfelelõen változik. A csomag rögzítésének dátuma nem változik.
Az elkészített megbízási csomagokat a bankba való beküldés előtt alá kell írnia.
Válassza ki a képernyő tetején található menüből a 'Megbízások' menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a 'Előkészített megbízások' menüpontra!
Az 'Előkészített megbízások' ablakon a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a csomagok aláírását kezdeményezõ gomb. Erre rákattintva megjelenik egy táblázatban az Ön által aláírható megbízási csomagok listája. Ezeket a csomagokat ez idõ alatt más nem módosíthatja. A táblázat utolsó oszlopában lévõ gombra rákattintva, egy külön ablakban megnézheti az adott megbízási csomagot. Lehetõség van egyszerre több csomag aláírására is. Jelölje ki a táblázatban az aláírni kívánt megbízási csomagokat, írja be az aláírási jelszavát majd kattintson a 'Rendben' gombra! Ha a csomagok aláírását nem sikerült elkészíteni (pl.: az aláírási jelszó hibás), akkor hibaüzenet jelenik meg. Aláírt csomag nem módosítható és csak aláírt csomag küldhetõ el a banknak.
Fontos! Ebbõl a műveletbõl csak a 'Rendben' vagy a 'Mégsem' gombbal szabad kilépni. Ellenkezõ esetben, a kérdéses csomagok foglalt állapota megmarad és addig nem használhatja más felhasználó, amig Ön ki nem lép a böngészõbõl. Tehát más menüpontra - a 'Segítség'-et kivéve -, linkre, stb. kattintani nem szabad.
A megbízási csomagok elkészítése után lehetősége van azokat megnézni, módosítani, esetleg törölni. A megbízási csomagokat alá kell írnia, majd be kell küldenie a bankba.
Válassza ki a képernyő tetején található menüből a 'Megbízások' menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a 'Előkészített megbízások' menüpontra!
A 'Előkészített megbízások' ablakon a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a 'Megbízási csomag elküldése' gomb. Erre rákattintva megjelenik egy táblázatban a beküldhetõ megbízási csomagok listája. Itt azokat a megbízási csomagokat látja, amelyeket az adott pillanatban más felhasználó nem használ (módosít, aláír, beküld) és alá vannak írva. A táblázat utolsó oszlopában lévõ gombra rákattintva, egy külön ablakban megnézheti az adott csomagot. Jelölje ki a táblázatban a beküldeni kívánt megbízási csomagokat, majd kattintson a 'Rendben' gombra. Ha a csomagban lévõ mindegyik megbízást elfogadta a bank, akkor egy nyugtázó üzenet jelenik meg és a csomag törlõdik a megbízások listájából. Az elküldött megbízásokról az Elküldött megbízási csomagok menüpont alatt találhatunk további információkat. Amennyiben a beküldött csomagban vannak olyan megbízások, amelyeket nem fogadott el a bank, akkor egy olyan üzenet jelenik meg, amely tartalmazza a visszautasított megbízások listáját és a visszautasítás okát. Ez esetben a csomag továbbra is a megbízások listájában marad.
Elõfordulhat, hogy beküldés közben megszakad a kapcsolat a bankkal. Ez esetben a következõ bejelentkezéskor az alkalmazás ellenõrzi a kérdéses megbízási csomagok állapotát. Ha nem sikerült átküldeni a banknak, akkor megjelennek a Megbízások listájában. Ha sikeres volt az átküldés, akkor az Elküldött megbízási csomagok menüpont alatt talál információt. Amennyiben nem sikerült tisztázni, mi történt, errõl és a teendõkrõl üzenetet fog kapni.
Egy megbízás viszonylag sok adatot tartalmaz, ugyanakkor nem ritka az az eset, hogy ugyanolyan (vagy többségében ugyanolyan) adatokkal a műveletet bizonyos idõközönként meg kell ismételni. A megbízások gyors elkészítésében segítenek a sablonok. Formáját tekintve a sablon egy - általában nem teljesen kitöltött - megbízás. Megbízások bevitelekor a korábban elkészített sablonok behívhatók, s ekkor már csak a sablonban ki nem töltött mezõk értékét kell begépelni.
Kattintson A képernyõ tetején lévõ menüben a 'Megbízások' menüpontra. A lenyíló almenüből a 'Sablonok listája'-ra kattintva megjelenő táblázat a sablonok listáját tartalmazza. Bármely sor - azaz sablon - kijelölése után a táblázat alatt lévõ gombok segítségével megnézheti vagy törölheti a sablont.
Új sablont létrehozni a 'Sablonok kezelése' menüpont alatt a kívánt megbízástípusnak megfelelő almenüpont kiválasztásával lehet, hasonlóan, mint az új megbízás bevitelénél. Annyiban térnek el egymástól, hogy sablon készítésekor mezõk ellenõrzése nem hajtódik végre.
Lehetőség van arra, hogy azok az ügyfelek, akik KID ügyfélprogramot is és vékony klienst is használnak, mindkét programból kezeljék megbízásaikat. E célra szolgál egy közös terület, amelyre mindkét programból el lehet helyezni illetve ahonnan mindkét program át tud venni megbízási csomagot.
Ha e közös területre szeretne tenni megbízási csomagot, kattintson a képernyő tetején a 'Megbízások' menüpont alatt az 'Előkészített egbízások' almenüpontra.
Ekkor a képernyő jobb oldalán megjelenik egy táblázatban az Ön megbízásainak listája. A táblázat alatt elhelyezkedő gombok között találja a 'Közös területre tesz' gombot. Válassza ki a táblázatban a kívánt megbízási csomagot, majd kattintson a gombra. A művelet végrehajtása után az előbb kiválasztott megbízás mellett a 'Közös területen' felirat jelenik meg és a sor kiszürkül.
Ha a megbízási csomagok listájában kiválaszt egy 'Közös területen' lévő megbízási csomagot, a táblázat alatt megjelenik az 'Átvesz' gomb. Erre rákattintva a megbízási csomag sorában eltűnik a 'Közös területre tesz' felirat és a csomag átkerül a vékony kliens kezelésébe.
A menüpont alatt megtekinthetőek a szerverre már elküldött, de még nem feldolgozott megbízások ill. azoknak a státusza.
A menüpont segítséget nyújt már beküldött, de még fel nem dolgozott csomagok utólagos törlésére is, a megfelelő gomb segtségével. Hasonló módon a megbízás priorítását is változtatni lehet.
Természetesen mindkét funkció aláíráshoz kötött.
A sorban levő tranzakciókról megjelenítendő oszlopok pedig konfigurálhatók ('Paraméterbeállítás/Sormonitor beállítások').
Keresési tartomány
A KID vékony kliensben kereshet:
az előkészített megbízásokban (pl. mert nem emlékszik rá, hogy egy átutalást milyen paraméterekkel vitt be, s melyik csomagba helyezte a rendszer),
az elküldött megbízásokban (mert meg akar bizonyosodni arról, hogy egy átutalást beküldött-e, és tudni szeretné, hogy milyen paraméterekkel),
a letöltött kivonatokban, előzőleg már teljesített tétel esetében (mert látni szeretné, hogy egy megbízást a banknak sikerült-e teljesítenie, vagy pedig, hogy egy összeg pontosan mikor érkezett meg a számlájára).
A keresési feltételek meghatározásához az alábbi lehetőségeket kínálja fel a program: megadható egy keresési kezdő- és egy végidőpont (a keresés csak a két időpont közé eső megbízásokban fog keresni), s megadhatók feltételek a megbízások néhány további mezejére, mint pl. a partner neve, számlaszáma stb.
A megbízások mezőire a feltételek vagy a teljes keresett érték (pl. a számlaszám), vagy a keresett érték egy jellemző részletének megadásával adhatók meg.
A keresés eredményét a megbízások megtekintéséhez/nyomtatásához hasonló képernyőn jeleníti meg: a megbízásokat külön sorban megmutatva. A kiválasztott sorra rákattintva, a program megjeleníti az adott megbízás, kivonat részletes képét.
Amennyiben a keresés olyan adatokat is érintett, amelyhez az adott igénybevevőnek nem volt megadva megnézési joga, megjelenik egy Kimaradt adatok gomb, ahol meg lehet nézni, hogy milyen adatokba nem tudott belenézni a program a kereséskor. Ilyenkor a keresés eredménye nem teljes.
Kezdő- és záródátum megadásával lekérhető az - egy adott időszakban beküldött - adott típusú megbízási csomagok listája és a csomagokban lévő megbízások banki státusza.
Válassza ki a képernyõ tetején lévõ menüben az 'Elküldött megbízások' menüpontot! Itt kell megadnia, hogy mely megbízástípusra és mely idõszakra vonatkozó csomagokat szeretné látni. Ügyeljen arra, hogy legfeljebb 30 napos idõszakot adjon meg. Hibás vagy nem valós kezdõ- illetve záródátum, hibás vagy nem valós idõszak megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
Helyes idõszak és a megbízásípus megadása után megjelenik az adott idõszakban beküldött, adott típusú megbízási csomagok listája. A listában megjelennek a csomagok adatai. Az egyes megbízási csomagokat megnézheti, ha rákattint a csomag adatai alatt lévő 'Megnézés' felíratra. Ekkor egy új ablakban megjelenik egy táblázatban a csomagban lévõ megbízások listája, alatta egy újabb táblázatban látható az érvényes aláírók neve, pontszáma és az aláírás dátuma is.
Ha olyan megbízási csomagot jelöl ki, amelyiknek lekérdezhetõ a banki státusza - ez a típusától függ -, a lap alján egy 'Banki státusz lekérdezése' felíratú gomb jelenik meg. E gombra kattintva egy új ablakban megjelenik egy táblázatban a csomagban lévõ megbízások listája , valamint egy másik táblázatban az aláírók listája. A megbízások táblázatában a kívánt megbízásra kattintva egy külön ablakban megnézheti a megbízást és banki státuszát.
Az ügyfél minden alkalmazottja, minden felhasználó saját bejelentkezési jelszóval rendelkezik. A jelszavát mindenkinek nagyon fontos titkosan kezelnie. A bejelentkezési jelszavak csak a KID szerver számítógépen vannak nyilvántartva, mégpedig olymódon kódolva, hogy azt senki - beleértve a banki alkalmazottakat - sem tudja elolvasni.
Előfordulhat mégis, hogy a jelszót illetéktelenek is megtudják. Ha ez a tudomására jut, válasszon új jelszót! Minden személynek lehetősége van - a KID vékony kliens programba való bejelentkezés után - a saját jelszavának a megváltoztatására.
A képernyõ tetején lévõ menüben válassza ki a 'Paraméterbeállítás' menüpontot! Ekkor a megjelenő almenüben kattintson a 'Bejelentkezési jelszó módosítása' menüpontra!
A bejelentkezési jelszó legalább 4 és legfeljebb 32 karakterből állhat. Nem tartalmazhat ékezetes betűket és írásjeleket. Begépelés közben a képernyőn * karakterek jelennek meg, hogy más ne tudja könnyen leolvasni a képernyőről az Ön új jelszavát. Az új jelszó begépelését meg kell ismételnie a véletlen elírások kiküszöbölése miatt.
A 'Rendben' gombra kattintva a jelszó ellenőrzése és módosítása megtörténik. A bejelentkezési jelszó sikeres megváltozásáról nyugtázó üzenetet kap.
A megbízások aláírásához aláírási jelszóra van szüksége. Ha már a KID ügyfélprogramban megadott aláírási jelszót, azt használhatja a KID vékony kliens programban is. Abban az esetben, ha még nincs aláírási jelszava, az 'Aláírási jelszó módosítása' menüpont segítségével meg kell adnia a saját aláírási jelszavát (ilyenkor a 'Régi aláírási jelszó' mezőt üresen kell hagyni, csak az új aláírási jelszót kell megadni). Megbízás aláírása csak aláírási jelszó megadásával történhet. Az aláírási jelszó tetszés szerint bármikor megváltoztatható.
A képernyõ tetején lévõ menüben válassza ki a 'Paraméterbeállítás' menüpontot! Ekkor a megjelenő almenüben kattintson a 'Bejelentkezési jelszó módosítása' menüpontra!
A megjelenő oldalon meg kell adni a régi aláírási jelszavát, majd az új jelszót. Ezután meg kell ismételnie az új aláírási jelszó begépelését a véletlen elírások kiküszöbölése miatt.
Begépelés közben a képernyőn * karakterek jelennek meg, Az aláírási jelszó legalább 4 és legfeljebb 32 karakterből állhat. Nem tartalmazhat ékezetes betűket és írásjeleket.
A 'Rendben' gombra kattintva a jelszó ellenőrzése és módosítása megtörténik. Az aláírási jelszó sikeres megváltozásáról nyugtázó üzenetet kap..
A rendszer lehetőséget nyújt a felhasználónak, hogy minden, a KID vékony kliens által kezdeményezett utasításról, parancsról listát kérjen a programtól. A lista segítségével nyomon követhetők a szolgáltatás használata során bekövetkezett események, például mikor és melyik felhasználó lépett be a programba vagy kezdeményezett megbízást.
A programba való belépéskor kiválaszthatja a program által használt nyelvet, azonban a program használata közben is lehetősége van a nyelv megváltoztatására.
A képernyõ tetején lévõ menüben válassza ki a 'Paraméterbeállítás' menüpontot! Ekkor a megjelenő almenüben kattintson a 'Nyelv kiválasztása' menüpontra!
A megjelenő oldalon kiválaszthatja a használni kívánt nyelvet.